مصیبت از آن ما...

پرده اول:

ما در این مدت مصیبت ها دیدیم...". "من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد، سنگینی در دوشم پیدا می شود که نمی توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم...".

"من به مادر های جوان از دست داده تسلیت عرض می کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدر های جوان داده ، من به آنها تسلیت عرض می کنم. من به جوانهایی که پدرشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم."

"خوب، ما حساب بکنیم که این مصیبت ها برای چه به این ملت وارد شد، مگراین ملت چه می گفت و چه می گوید که از آن وقتی که صدای ملت درآمده است تا حالا قتل و ظلم و غارت و همه اینها ادامه دارد؟...."

"آنهایی که در سن من هستند، می دانند و دیده اند که مجلس موسسان که تاسیس شد ، با سرنیزه تاسیس شد، ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان... "."پس این سلطنت از اول یک امر باطلی بود ، بلکه رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است، برای اینکه ما فرض می کنیم که یک ملتی تمامشان رای دادند که یک نفری سلطان باشد، بسیار خوب اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خود هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند، رای آنها برای آنها قابل عمل است. لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند(ولو تمامشان) به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشند ، این به چه حقی ملت پنجاه سال پیش از این ، سرنوشت ملت بعد را معین می کند؟ سرنوشت هر ملتی به دست خودش است... "."چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند؟ هرکسی سرنوشتش با خودش است، مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟..."

"مملکت ما را خراب کرد، قبرستان های ما را آباد کرد، مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سال های طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می تواند بکند ، و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند، تاتمام مردم دست به دست هم ندهند نمی توانند به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرد..."."اصلاحات ارضی درست کردند، اصلاحات ارضی شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شدکه بکلی دهقانی از بین رفت. بکلی زراعت ما از بین رفت و الان شما در همه چیز محتاجید به خارج...""گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را ، تخم مرغ از او بیاوریم...."."فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگهداشته درست کرده است، فرهنگ ما را این عقب نگه داشته بطوری که الان جوان های ما تحصیلاتشان در اینجا تام و تمام نیست و باید بعد از اینکه در اینجا یم نیمه تحصیلی کردندآنها هم با این مصیبت ها ، آن هم با این چیز ها ، باید بروند در خارج تحصیل کنند...."."در تهران مرکز مشروب فروشی بیشتر از کتاب فروشی است،...."

"ما که فریاد می کنیم از دست این ، برای این است . خون های جوان های ما برای این جهات ریخته شده، برای اینکه آزادی می خواهیم ما. ما پنچاه سال است که در اختناق بسر بردیم، نه مطبوعات داشتیم، نه رادیوی صحیح داشتیم، نه تلویزیون صحیح داشتیم، نه خطیب می توانست حرف بزند، نه اهل منبر می توانستند حرف بزنند، نه امام جماعت می توانست آزاد کار خودش را انجام ادامه بدهد، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می توانستند ادامه بدهند، و در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالا تر باقی ست...."

"ما می گوییم که خود اون آدم ، دولت آن آدم، مجلس آن آدم ، تمام اینها غیر قانونی است و اگر ادامه بدهند اینها مجرمند و باید محاکمه بشوند و ما آنها را محاکمه می کنیم."

"می گوید که در یک مملکت دو تا دولت نمی شود، خوب واضح است این ، یک مملکت دوتا دولت ندارد لکن دولت غیر قانونی باید برود، تو غیر قانونی هستی، دولتی که ما می گوییم متکی به آرای ملت است ، متکی به حکم خداست، تو باید یا خدا را انکار کنی یا ملت را."

نظرات 2 + ارسال نظر
افسون گر جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:26 ب.ظ http://enchantment.blogsky.com

سلام
بعد از سال ها تلویزیون ملی با یه عالمه تبلیغات گفت قصد داره سخنرانی امام رو در بهشت زهرا به صورت کامل پخش کنه. من تمام اون برنامه رو دیدم و نهایتا همین قسمت هایی که تو نوشتی پخش شد...
پی نوشت: راستی خوشحال می شدم تو هم مثل پیام بیای و با هم بنویسیم. تو بلاگی که من پی اش رو ریختم و الان با پیام دو تایی داریم دیوارهاشو بالا می بریم...
موفق باشی

مهدی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام
خوشحالم که باز هم نوشتی! اونم تو وبلاگی که قرار بود با هم بسازیمش!
بعد از اتفاقات اخیر و بستن محفل بچه ها جدا افتادن از هم. یادش بخیر که قبلن ها یه پیامکی می دادی یه تئاتری می رفتیم.
عطا با ما بود!
یاد باد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد